17. tammikuuta 2014

Jokivarressa

Pakkanen paukkuu lähellä kolmeakymmentä kuten pakkastalven aikana kuuluukin. Saapa nähdä kauanko se näitä pakkasia nyt pitää, ei mua kyllä nämäkään haittaa, vaikka kevättä ja kesää odotan niin että välillä tekee oikein kipeää.
Olen huomannut, että asioiden ja tekemisten aikataulutus jouduttaa talvea. Esim. kun olen suorittanut metsästäjäkurssin alkaakin jo helmikuu, sitten on metsästäjätutkinto ja sitten Jokkmokk, jos se vaan toteutuu. Kohta onkin helmikuu puolessa, ja sitten...

Mökkimatkalla

Täysikuu, se kerro hälle täysikuu...

Yöllä oli niin valoisaa, että oli vaikea nukkua.
Johtuiko valosta vai täysikuusta?


Mun kone ei edelleenkään suostu yhteistyöhön, kaikki muu toimii mutta kuvia en saa lisättyä postauksiin. Johtuneeko siitä kun jokunen aika sitten päivitin selaimen, siitä saakka on ollut aina jotakin pientä, eivät ilmeisesti kättele keskenään uusin Explorer ja Blogger.
Onneksi Johanin vanhempi versio toimii.

2 kommenttia:

  1. Heissan!Että on taas niin kauniita kuvia,kyllä Suomen luonto on aina upea-välillä loistelias,välillä karu,mutta niin meidän sieluun sopiva.Se maaginen metsänhenki taitaa taas vaikutella näissäkin kuvissa...Mikä ihme on Jokkmokk?Muuten,ketkä asuu täällä etelässä tai on tänne asiaa,niin saamelaisten päivänä saa ensi-iltansa Kansallisteatterissa "Aillohash-auringon poika"-näytelmä.Siis Nils-Aslakista.Mun kaveri(ja mun joogaopettaja)on töissä siellä,siksi tämä info(ei siis mikään mainos).Ja kyllä-aurinko alkaa voittaa!Nytkin niin upea aurinkopäivä,että ulos on lähdettävä.

    VastaaPoista
  2. Hei Sari ja kiitos. Tuo on kyllä totta mitä sanot meidän luonnostamme, se sopii meille. Kyllä, kyllä se metsänhenki on usein läsnä kun liikun luonnossa, ja nyt kun oikein ajattelen mulla on paljon SELLAISIA kuvia.
    Jokkmokissa, Pohjois-Ruotsissa on saamelaisten talvimarkkinat, noissa mun tunnisteissa on postaus viimevuoden markkinoista. Ne ovat suuri tapahtuma johon tulee sekä myyjiä, että markkinaväkeä Norjasta, Ruotsista, Suomesta ja Venäjältä, ainakin näistä.

    Tässä linkki, http://www.jokkmokkguiderna.com/en/jokkmokks-vintermarknad

    Menetkö katsomaan tuon näytelmän? Olisipa lähempänä;(

    VastaaPoista

Kommentoi sinäkin! Kaikki kommentit ovat tervetulleita, oletpa asiasta mitä mieltä tahansa, kaikki mielipiteet otetaan ilolla vastaan.